Ny Spotify till Android ICS

En av de stora nyheter idag för alla oss som använder tjänsten flitigt. Spotify har släppt en ny version av deras android app helt anpassad till ICS . Det viktiga att nämna är dock att appen inte finns tillgänglig i google play än då den fortfarande är i beta  stadiet, utan måste laddas ner direkt från Spotifys hemsida. Det första jag gjorde när jag läste nyheten var å ladda ner och installera den nya appen. När det gäller gränssnittet så tyckte jag personligen bättre om den äldre versionen, dock så är själva funktionaliteten väldigt mycket bättre som till exempel vid synkroniseringen av offline listor. Den äldre versionen brukade alltid krascha för att sedan starta upp igen om man la till en låt i offline listan. Det är borta nu i alla fall och allting flyter på som det ska. Översikten över spellistor och låtar är bättre och även album ikoner syns (image art). En riktig skön grej som jag  personligen tycker om är möjligheten att dela låtar eller spellistor via flera andra tjänster som whatsapp  eller vanlig sms till exempel. Nu har man även fått tillgång  till Spotifys ultimata ljud kvalitet på 320kbps vilket är dubbelt så mycket jämfört med den äldre versionen, och möjligheten inom de sociala medier har utökats dock den biten finner inte jag personligen så viktig. Ja det här är första snabba recensionen jag har för tillfället men jag återkommer senare med mer info.

ICS

  • Trackback are closed
  • Kommentarer (0)
    • Fia
    • 21 april, 2012

    För att lämna ett kvinnligt perspektiv på det hela så gillar jag gränssnittet på denna bättre än den gamla.

Kommentarer är stängda.